Dark Elf Team

  • Don Cane

    Hallo,

    Na wat denk en rekenwerk en wat surfen op het net ben ik tot volgend team gekomen;

    1 Witch Elf 110.000

    1 Blitzer 100.000

    8 Line-elves 560.000

    3 x Re-roll 150.000

    1 Apothecary 50.000

    3 x fanfactor 30.000

    Totaal 1.000.000

    Ik heb gekozen om geen thrower te gebruiken, omdat de line-elves in staat moeten worden geacht te kunnen gooien. Een Witch Elf heb ik ingezet vanwege z'n Frenzy, Dodge en Jump Up. Ik heb gekozen voor de Apothecary omdat ik m'n elves in leven wil houden en niet te snel met nog te weinig wil komen te zitten.

    3 x Re-roll omdat ik het gevoel heb dat ik altijd verkeerd gooi op de verkeerde momenten, RR kan daarbij helpen.

    Graag jullie commentaar.

    Don Cane

  • Yves Vandevoort

    Uhmm..; moet je geen 11 man hebben voor een team?

    Yveske

  • Princelucianus

    Goed punt… 11 man zijn wel verplicht bij teamcreation.

    Als het later gebeurd dat je met 10 man moet spelen dan is dat toegestaan, maar bij het begin zijn 11 man verplicht.

    neem anders

    11 linemen (770.000)

    3 rerolls (150.000)

    8 FF (80.000)

    Of verlaag je FF voor een blitzer of witchelf.

    Maar onthou dat je spijt ga krijgen van lage FF's.

    Lucy

  • Don Cane

    Hallo,

    Ik wist niet dat ik met 11 spelers moest starten. Nieuwe poging dan.

    Reactie op het voorstel van Lucy:

    Maar dan zit ik zonder apothecary. En die wil ik er vanaf het begin bij hebben. Dark Elves schijnen nogal breekbaar te zijn, vandaar.

    11 Line-elves 770.000

    1 Apothecary 50.000

    3 Re-Rolls 150.000

    Fan-Factor 3 30.000

    Totaal 1.000.000

    Toegegeven, mijn fanfactor blijft wat laag, maar moet toch ergens mijn gp vandaan halen.

    11 Line-elves ziet er wat vreemd uit, maar met hun Agility moet er volgens mij iets mee te bereiken zijn.

    Ik kan toch later van mijn verdiende geld de fan-factor verhogen ?

    Don Cane.

  • Princelucianus

    Helaas niet. FF is het enige dat je moet verdienen door goed te spelen. Spelers, rerolls, wizards e.d zijn wel later nog te kopen. FF moet je accepteren en hopen dat die mee omhoog groeit.

    ikzelf begon zonder apotheker en zocht een niet al te sterke tegenstander uit voor mijn eerste wedstrijd. Als dat mogelijk is, zou ik toch maar voor de FF gaan en dan als eerste een apotheker kopen na wedstrijd 1. Is je eerste wedstrijd tegen dwergen of orcs (of zoiets) dan zou ik het inderdaad zo houden en een Apo bij de hand hebben.

    Lucy

  • Don Cane

    Helaas heb ik niet zoveel keuze om een team uit te zoeken. In het Antwerpse zijn de BloodBowl spelers dun bezaaid. we hebben inmiddels vier mensen die het onderling willen spelen en we zijn allemaal nog zoekende naar het juiste team om mee te starten. Misschien nog eens een oproep ?

    Omdat ik op voorhand niet weet tegen welk team ik speel, kies ik toch direct voor een Apothecary. Het Dark Elves team moet in staat worden geacht om een aantal touch-downs per wedstrijd te scoren. Op die manier hoop ik snel wat skills bij elkaar te verzamelen, waardoor ik mijn team wat steviger kan maken.

    Re-rolls heb ik nodig. Ik ben begonnen met een overgenomen human team, met te weinig re-rolls. Het team bestaat nog steeds, maar heeft tot op heden veel casualties tegen moeten incasseren. De Re-roll wordt hier met node gemist.

    Groet,

    Don Cane

  • Yves Vandevoort

    zo zou ik het doen:

    1 Witch Elf 110 000 gp

    1 Blitzer 100 000 gp

    9 Linemen 630 000 gp

    2 re-rolls 100 000 gp

    6 Fan Factor 60 000 gp

    Ik vind dat je best toch een witch elf of Blitzer meeneemt, vanwege die movement 7, omdat dat net boven het gemiddelde van 6 ligt. Na je eerste match een Apo kopen indien dat kan, en dan sparen voor wat anders, een Thrower ofzo, en eventueel wat meer Blitzers of Witch elves.

    Optionele verandering aan dit team is:

    1 Witch elf of Blitzer 110k of 100 k

    10 linemen 700 k

    2 Re-rolls 100 k

    1 Apo 50 k

    4 of 5 FF 40 of 50 K

    Yveske

  • Princelucianus

    Een goed idee voor 4 spelers is dat alle spelers meer teams nemen. In het begin is dat mogelijk niet een eerste prioriteit, maar later is het wel leuk voor jezelf. In onze (chaotische league) hebben 9 spelers het voor het zeggen over 22 teams. Ikzelf heb drie teams, en het voordeel daarvan is dat je toch voor diversiteit kan zorgen. Als jij de enige ben met een elf team, en de rest kiest voor chaos, orc en dwerg dan kan je je borst natmaken.

    Veel succes met je darkelves. Darkelves regeren!!!

    Lucy

  • Don Cane

    We hebben er al over gesproken om met z'n allen een aantal teams te nemen. Waar we op vast liepen was het feit dat je niet tegen jezelf kunt spelen. Daarom besloten we een periode van 3 maanden een oefencampagne op te zetten. Ieder van ons mag maximaal twee keer met hetzelfde team tegen dezelfde tegenstander spelen.

    Als de oefencampagne is afgerond kiest elke speler zijn favoriete team en wordt daarmee nog eens tegen elke speler gespeeld (evt. uit (verplaatsing) en thuismatch).

    Dit hadden wij in gedachten.

    We zitten nu in de periode van de oefencampagne. Tot op heden nog maar tegen 1 coach van de andere 3 gespeeld en twee keer met mijn humanteam.

    Waarschijnlijk vanavond eerste keer tegen een andere coach. Vandaar dat ik met een nieuw team wil starten.

    Don Cane

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    hey,

    ik speel met iemand een competitie met 10 teams (ieder 5).

    En als je tegen jezelf speelt moet de ander een van jouw teams overnemen, maar jij maakt wel de belangrijke beslissingen (apothecary gebruiken of niet? etc.).

    Op die manier kan je wel tegen jezelf spelen.

    Maar hoe dan ook, suc6 met je elfen team

    (ik begin elfs steeds minder erg te haten)

    florent (a.k.a. snotlingz)