Dark Elf Team

  • Harm

    Met de vierde editie regels krijg je 1 reroll gratis…

    Dus kan je dit team opstellen:

    11 linemen (770.000)

    3 rerolls (100.000)

    8 FF (80.000)

    1 Apo (50.000)

    Ook kan je kiezen voor een ‘Human Thrall’ (Vampire team) als ally te gebruiken. Dat scheelt weer 20.000 t.o.v. een lineman.

    Het is natuurlijk wel een slechte speler, maar iemand moet toch als eerste het veld verlaten. (Gewond of doordat de scheid een overtreding ziet)

    Dan kan je bijv. i.p.v. een lineman ook een thrower inzetten.

  • david

    Ik zou - denk ik - gaan voor dit team.

    2 Blitzer 200 000 gp

    9 Linemen 630 000 gp

    2 re-rolls 100 000 gp

    6 Fan Factor 70 000 gp

    Omdat:

    je Block hard nodig hebt in het begin.

    Witch - elves door Frenzy nogal eens zelf neer kunnen gaan ( ik heb ervaring, speel ook Norse en heb 4 blitzers )

    Hoe hoger de FF hoe beter.

    ( WE begin ik met 2 RR, 10 Lineelves en 1 wardancer + FF 8 )

  • david

    heeft vier spelers, ik en een ander spelen 3 teams, de anderen 1. )

    Dit gaat uitstekend!!

    Wij hebben veruit het meeste tijd om te spelen en wonen op 3 minuten van elkaar. Spelen soms dus wel 2 - 3 spellen per week.

    De anderen wonen iets verder weg en komen vaak tegelijk en dan spelen we tenminste 1 en some 2 games ( dus voor de league 2 - 4 spellen )

    Wél hebben we een echt competitieschema. Elk team speelt 2 keer tegen de andere teams, uit en thuis, volgens een strak schema. Liefst spelen we niet vooruit ( ivm competitievervalsing ) maar soms komt het toch zo uit …. is dan niet anders.

  • Princelucianus

    Maar in de nieuwe editie van de regels (zie GW site) vervalt de gratis reroll en bestaan de vampires als team niet meer..

    In de nieuwe regels vervallen allies zo wie zo voor darkelves.

    Het hangt er nogal van af dus of je vierde editie speel of de nieuwe editie.

    Lucy

  • Harm

    Speel altijd met een team waar je zelf achter staat! Dan is het nooit een slechte keuze…

    Dit team ziet er goed uit. (Volgens mij krijg je wel FF 7 voor 70000)

  • Drez

    Hier ben ik het wel mee eens, Zelf zou ik zelfs gaan voor

    1 Witch Elf 110K

    2 Blitzers 200K

    8 Lineman 560K

    1 Re-Roll 50K

    FF 8 80K

    aangezien je in de nieuwe regels je eerste Re-Roll gratis krijgt met elven. Dus je hebt er dan 2. En met AG4 gok ik er altijd op dat het niet zo snel mis gaat. (ik speel veel pasing en running game)

    En je hebt zo een goed team.

    Eventueel zou je voor een thrower kunnen gaan i.p.v. die hoge FF.

    Maar ik vind een hoge FF wel belangrijk.

    Drez

  • Princelucianus

    Helaas Drez. In de nieuwe regels krijg je geen gratis reroll meer (zie de andere replies).

    Daardoor word je lineup wel weer wat riskant vind ik.

    Die 1en ga je toch wel gooien tijdens het dodgen. :(

    Lucy