Omdat elven duur zijn is het waarschijnlijk dat je moet beginnen met veel linemen. Dit is ook niet verkkerd, want dat betekent dat ze snel betere spelers worden en dat je dan langzaam de duurdere spelers kan kopen die al beginnen met de nodige skills.
Verder hangt het van de regels af die jullie hanteren. Ik stopte nog een minotaur in mijn beginopstelling, maar raadt dat nu niet meer aan. Tevens kreeg mijn team nog een gratis reroll, maar in de nieuwe editie vervalt die. Als je geen gratis reroll krijgt dan is dit aan te raden.
10 linemen (700.000)
1 thrower (90.000)
6 fanfactor (60.000)
3 rerolls (150.000). Dit heb je in het begin ECHT nodig, je hebt te weinig skills, je mag dan wel dodgen op 2+ maar het is vervelend als je tijdens je eerste dodge gelijk een 1 gooit, en dat gebeurd vaker dan je denkt.
Als je wel een gratis reroll krijgt, verwissel dan 50.000 van de rerolls in voor een apothecary
Als je met weinig rerolls wil beginnen
11 linemen (770.000)
1 blitzer (100.000)
8 FF (80.000)
1 reroll (50.000)
Maar met 1 reroll ga je jezelf echt in de nesten werken. Ok, elves doen bijna alles op 2+, maar als je meer dan 6 acties per beurt op een 2+ gaat werpen, dan is het te verwachten dat je er een per beurt niet haalt.
Lucy