BB Hasselt, Limburg, België

  • Yves Vandevoort

    Binnenkort start ik een Bloodbowl league in Gamecenter D-Six te Hasselt (Kuringersteenweg 43, 3500 Hasselt, tel: 011/32 53 55) en ben op zoek naar gemotiveerde spelers uit de streek om aan deze toffe league mee te doen. Meer info en de huisregels kan je opvragen met een simpel emailtje naar mij (Scriberans@hotmail.com)

    'If you see someone blocking your way, point to your right and leap over him. Works great with Orcs'

    -Alanthari, leader of the Woodnymphs

  • Don Cane

    Hallo (tweede poging),

    Zijn er mensen in het Antwerpse die het zien zitten om met een beginneling BloodBowl te spelen. Ik stel me hierbij voor dat er op termijn een competitie opgestart wordt. Ook stel ik me voor om op termijn een soort Clash of Cities te organiseren, bijvoorbeeld; Hasselt - Antwerpen.

    En dan stel ik me nog voor om op termijn een Clash of Countries te organiseren, bijvoorbeeld; Nederland - Belgie.

    Op de vraag of er een Nederlandse of een Belgische BB bond zou zijn heb ik nog geen reactie gekregen. Mocht dit er niet zijn kan ik me voorstellen hier een serieus over na te denken. Weet nog niet goed wat de voordelen zijn, maar nadenken kan geen kwaad.

    Don Cane.

  • Yves Vandevoort

    Clash of cities lijkt me wel leuk om te doen na verloop van tijd, wanneer zowel de Hasseltse als Antwerpse League goed vertrokken is. Ik zal hier wel verder berichten daarover. Een Belgische Bloodbowl bond klinkt niet slecht, al had ik graag wat meer geweten wat je hier juist mee in gedachten hebt.

    'If you see someone blocking your way, point to your right and leap over him. Works great with Orcs'

    -Alanthari, leader of the Woodnymphs

  • Don Cane

    Hi,

    Eigenlijk had ik niet zo heel veel in gedachten. Ik vroeg me af of er een soort vraagbaak zou zijn met betrekking tot BloodBowl. Vandaar dat ik me afvroeg of er een bond of iets dergelijks zou zijn.

    Al brainstormend denk ik bij een bond aan, zoals gezegd, een vraagbaak, het bijeen brengen van de dun bezaaide BloodBowl spelers, eventueel organiseren van toernooien, contact leggen met Lonely Mountain voor een mogelijke korting op BloodBowl producten (Lonely Mountain ligt mooi verdeeld in Vlaanderen; Antwerpen, Leuven en Gent) en contacten leggen in buitenland.

    Dit zijn zo de eerste zaken die me op korte termijn te binnen schieten. Ik heb geen idee of zoiets haalbaar is, maar ik ga er van uit dat er door anderen op geschoten gaat worden.

    Als iemand nog ideeen heeft, zijn ze uiteraard welkom.

    Don Cane

  • Princelucianus

    Ok, bij deze dan een serieuzer antwoord.

    Het lijkt mij sterk dat er ooit een bond komt voor dit. Volgens mij mag je geen bond maken van een spel met copyright. Wat wel mag is een fanclub en dar vbestaan er vele van. Bij dit soort spellen moet je het hebben van je vriendengroep en het internet om spelers te vinden. Soms zie je in spelletjeswinkels ook wel eens briefjes hangen met spelers die spelers zoeken.

    Over het algemeen is er in elk land wel een landelijke club die mensen bij elkaar probeert te brengen voor spelletjes dagen. In Nederland is dat Ducosim, in België zou ik het niet weten. Voor vragen kan je terecht bij

    http://pub10.ezboard.com/bbloodbowlcentral

    er is ook een mailinglijst voor bloodbowl, als ik het goed heb werkt die via

    http://www.blood-bowl.net/

    maar zeker ben ik daar niet van.

    Florent, de details graag……

    Lucy

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    De details van de mailinglijst……

    Iedereen die zichzelf wilt aan melden waarschuw ik vast voor de vele e-mails die je zal binnen krijgen via de mailinglijst.

    Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij zit het zo:

    De mailinglijst gaat via bloodbowl.net (zonder -) maar een van de oprichters en de eigenaar van de lijst is de webmaster van blood-bowl.net (met -).

    Maar wat ik wel zeker weet is dat je je kan aan melden of af melden via:

    http://www.bloodbowlcentral.com/list.cfm

    En volgens mij heeft Lucy gelijk; een blood bowl bond bestaat (waarschijnlijk) niet maar er zijn wel fanclubs en competitie's, over competitie's of fan clubs in België weet ik helaas niks.

    florent (a.k.a. snotlingz)

  • Yves Vandevoort

    Een echte ‘bond’ voor Bloodbowl lijkt me wel wat overdreven, maar een fanclub of ergens waar je met vragen terecht kan is wel een goed idee. Persoonlijk zie ik weinig nut in een fanclub, en voor vragen kan je op deze site terecht. Dat intercity gebeuren lijkt me wel leuk om te doen, en via dit forum kunnen we wel fijn ideetjes uitwisselen ivm leagues. en nu ben ik uitgeluld, het is al laat =P

    yveske