Nieuwe BloodBowl speler

  • Don Cane

    Hi,

    Een aantal dagen geleden heb ik via een vriend BloodBowl leren kennen. Inmiddels heb ik na de regels gelezen te hebben (niet secuur genoeg) mijn eerste halve game gespeeld en ik ben razend enthousiast.

    Freak als ik ben, ben ik op zoek gegaan naar het spel om het te kopen, maar het blijkt niet meer te koop te zijn. De nieuwe editie komt pas uit in maart.

    Nu vraag ik mij af of beginnelingen on-line dit spel kunnen spelen om het te leren en om behendiger te worden.

    Wie kan me hier bij helpen ?

    Ook tips, advies en andere relevante, interessante informatie is welkom, eventueel naar mijn prive mail adres.

    Gegroet,

    Don Cane.

  • Princelucianus

    Waarschijnlijk heb je weinig aan de informatie dat er in A'dam gewoon nog dozen te koop zijn. Anders kan je het ook proberen via Ebay, en dan de regels gewoon uitdraaien via Fanatic….

    Lucy

  • Don Cane

    Dat eerste komt mogelijk van pas als twee maanden wachten me te lang is :-)

    Kun je me, just in case, toch eens het adres (web of A'dam) geven. You never know.

    Don Cane

  • Princelucianus

    Oei oei oei.

    De winkel heet “Profesoor Ich” en zit in A'dam op de Koninginneweg, aan het einde waar deze straat overloopt in de Amstelveense weg.

    Helaas weet ik het telefoonnummer niet en ik zou je inderdaad aanraden om hem toch maar te bellen als je een poging wil wagen.

    Hopelijk weet iemand anders het telefoonnummer.

    Lucy

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    hey,

    de winkel heet twighlight zone en niet meer proffesor ich, dat was de oude naam die nog op de gevel staat…

    Maar na dit zeurderige weetje, ik was in twighlight zone vandaag en die doos hebben ze niet meer ze hebben nog wel skaven, undead, elf en ork teams.

    Dus de set moet je toch gaan kopen in maart…. :-(

    florent(a.k.a. snotlingz)

  • Don Cane

    Ik vrees dat mij niets anders rest dan te wachten tot maart. Heb vandaag mijn tweede game gespeeld. Met 4 - 0 verloren, twee casualties, maar desondanks meer inzicht in het spel gekregen en nog enthousiaster geworden. Waar kom je dat nog tegen; verliezen en enthousiast worden.

    Ik heb nu twee keer met een human team tegen een Orc team gespeeld en als ik een keuze moet maken tussen deze twee teams, kies ik toch voor de humans. Hoe is jullie ervaring hiermee. Ik heb dus nog geen ervaring met de Elven en de andere verschillende mogelijkheden. Ik ben er ook achter gekomen dat een Starplayer dus ook niet alles zegt :-(

    Kan niet wachten tot m'n volgende match.

    Don Cane.

  • Princelucianus

    Qua teams: Het hangt ervan af wat je leuk vind. Een human team is zeer gemiddeld en kan in elk soort wedstrijd prima spelen. Er zijn betere vechtteams (zoals orks en dwergen), snellere teams (skaven, elf), en ingewikkeldere teams.

    Een ondode team heeft bijvoorbeeld vanaf het begin een prima team, maar gaat in competities achterlopen. Chaosteams zijn in het begin minder goed dan de rest maar gaan dat later inhalen en worden zeer gevaarlijk. Als je begint zou ik inderdaad kiezen voor een humanteam. Ze zijn gewoon van alle markten thuis. Ik persoonlijk speel graag een team waarbij ik “in Character” veel lol heb.

    BtW, In mijn universum heet het nog Professor Ich, In Florent's dimensie heet “Twilight zone”. De vraag is hier, welke dimensie prefereer je???

    Lucy

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    hee,

    > BtW, In mijn universum heet het nog Professor Ich, In

    > Florent's dimensie heet “Twilight zone”. De vraag is hier,

    > welke dimensie prefereer je???

    volgens mij is het officieël van naam veranderd in twighlight zone.

    Alleen boven op de gevel staat proffesor ich omdat het vroeger een strip winkel was( die proff. ich heette).

    Maar in de etelage staat met neon letters twightlightzone.

    Maar dat doet er niet zoveel toe, we bedoel iniedergeval de zelfde winkel.

    Maar over de team keuze;

    Ik hou vooral van de sterke teams, maar misschien moet je bij die vriend maar een beetje uitproberen wat jij fijn vindt.

    En mensen zijn gemiddeld maar leunen toch wat meer tegen de handige snelle kant aan dan de sterke kant, dus als jij humans prettig vindt dan vindt je den'k andere snelle teams ook wel fijn.

    suc6 met je keuze ;-)

    florent (a.k.a. snotlingz)