3rd Edition

  • Birger

    Hey There!

    Ik denk de 3de editie is niet so goed,.iok heb het nu enkele keren gespelt, en het is gewoon niet leuk.

    thuis in duitsland heb iki de 2de editie en dat spel is echt geweldig.

    maar nu studeer ik in utrecht en kan niet meer spelen.

    heeft nog iemand de 2de editie en wil die verkopen of is er een competitie in utreht en omgeving.

    P.S Sorry voor het slechte Nederlands, maar ik leer nog.

    Smash 'em All!!!!

    BIRGER

  • Princelucianus

    Tja, dat is een kwestie van smaak. In de 2e editie is het leuk om dwergen te spelen enm iedereen in elkaar te slaan. Dwergen zijn in de 2e editie gewoonweg te sterk en dat is de reden waarom wij vroeger eigenlijk maar 3 keer het spel gespeeld hebben. Bij de derde editie was het spel al weer beter geworden. Ten eerste omdat het systeem makkelijker is en ten tweede omdat het spel al veel gebalanceerder is/was dan de 2e editie.

    Dit is volgens mij de reden dat je niet veel mensen zult vinden om 2e editie te spelen. Tegenwoordig zijn de 4e editieregels uit, met verneteringen op de 3e editie, die het spel nog gebalanceerder maken. Als ik jou was zou ik het toch maar proberen. In ieder geval succes met Blood bowl en met je Nederlands.

    Princelucianus

  • david

    4th edition is zelfs al passéé.

    De regels zoals die nu ‘officieel’ zijn ( uiteindelijk speel je toch hoe je zelf wil ) zijn erg gebalanceerd. Eigenlijk hebben ze de fouten van 3rd verbeterd / weggehaald / vervangen. Ook zijn de veel te goede Big Guy - rules aangepast.

    Op de site van fanatic

    http://www.games-workshop.com/fanatic/

    is meer info te vinden.

    David

  • david

    Ik weet niemand die 2nd edition speelt, maar in de eerder genoemde cave ( oudegracht 194 ) komen wel mensen die Blood Bowl spelen. Ik bv