big guys

  • Jur

    hoi,

    Ik begin net met bloodbowl en ik heb een vraag.

    als je een big guy in je team hebt (big guy is volgens mij een skill), mag je dan als je dubbel gooit big guy removen, want je can; Remove any one skill he no longer wants. hoef je dan niet meer dubbele SPP te halen voor een skill??? Misschien heb ik het helemaal fout, wil je me er dan even op wijzen.

    alvast bedankt

  • princelucianus

    Helaas niet. Big guy is geen skill en kan aldus niet worden weggekocht met een dubbel. Alleen negative traits (skills) zoals really stupid, off for a bite, take root enz, kunnen worden weggekocht. Big guy is puur en alleen een omschrijving om aan te tonen dat de speler last heeft van “slow progression”.

    Lucianus

  • dave

    natuurlijk mag je ook een positieve skill weghalen, ——- maarrikdoeutnie

  • florent

    Mischien moeten jullie 4th edition 's uitprinten die gewoon op games-workshop blood bowl support is te vinden.

    Daar staat (letterlijk vertaald) het volgende:

    als een big guys speler dubbel gooit op een star player worp dan mag hij kiezen tussen:

    +1 str maar die mag niet meer dan twee omhoog en niet hoger dan 10

    +1 av maar die mag niet meer dan twee omhoog en niet hoger dan 10

    of hij mag een TRAIT verwijderen die hij niet langer wil.

    Een aantal van de skills zijn nu traits geworden, het heeft dus niets met negatief of positief te maken maar het moet een trait zijn.

    nu antwoord op de oorspronkelijke vraag:

    BIG GUY is geen trait of skill maar meer een speciale regel deze kan dus helaas niet verwijderd worden.

    florent

  • wouter

    Dit zijn natuurlijk wel al weer oude regels…

    revised 4th edition:

    Bigguys komen met een racial (meestal negatief) en dat kan je niet weghalen, MAAR ze krijgen nu gewoon skills en spp als alle andere spelers, dus alleen op een 12 +1Str enz…

  • Princelucianus

    Maar ik neem aan dat ze nog steeds last hebben van Double progression! Zo niet dan kunnen ze net zo goed het woord big guy bij iedereen weghalen?

    Lucianus

  • wouter

    voorzover ik weet, nee geen double progression…

    maar de ally rules zijn ook (terug) veranderd, alle bigguys zijn allies en kunnen dus geen gebruik maken van team rerolls. En het aantal bigguys dat gespeeld kan worden is veranderd…weer maar een Rat-Ogre enzo, maar het staat allemaal downloadable op de officiele pagina geloof ik…

    WPrincelucianus schreef:

    >

    > Maar ik neem aan dat ze nog steeds last hebben van Double

    > progression! Zo niet dan kunnen ze net zo goed het woord big

    > guy bij iedereen weghalen?

    >

    > Lucianus

  • Princelucianus

    Ik heb ze al weken thuisliggen (de kopietjes, bedoel ik), maar begreep er niet helemaal uit of ze nog dubbele punten nodig hadden of niet….

    O.k Niet dus…

    Lucianus

  • Hzolevitch

    Nee je hebt geen dubbele punten meer nodig.

    “Therefore, Big Guys are now included in the game as ‘normal’ players. All of the rules that apply to other players apply to Big Guys also, except where specifically modified in the Big Guy rules that follow.”

    In de uitleg in de aangepaste regels wordt verder geen woord meer gerept over double progression. Daaruit concludeer ik dat big guys geen dubbele punten meer nodig hebben.