amazons

  • wouter

    Ik ben bezig met een amazon team, heeft iemand adviezen, taktiek enzo?

    Wouter

  • alessandro rigoni

    wouter schreef:

    >

    > Ik ben bezig met een amazon team, heeft iemand adviezen,

    > taktiek enzo?

    >

    > Wouter

  • princelucianus

    Dodge zoveel mogelijk weg en zorg ervoor dat de meerderheid van je team zo snel mogelijk block krijgt. Vanwege je lage AV is een totale knokpartij zeer af te raden, maar vanwege het feit dat iedereen de dodge skill heeft moet je daar volop gebruik van maken. Laat je tegenstander maar blitzen op 1 speler maar zorg ervoor dat hij nooit 3-5 spelers van je in 1 keer kan blocken. Mocht hij zijn spelers naast je neerzetten, poog dan eerst zijn spelers weg te slaan, maar volg de spelers niet (follow up). Als je de mogelijkheid hebt, koop Lucky Luce, maar dat hangt af wat voor regels jullie voor starplayers hebben. Kies voor je allies iets met een hoge AV, zodat zij je scrimagelijn kunnen bezetten. Als je team block en dodge heeft, dan ben je een niet meer neer te halen team (kans van 1 op 6 per dobbelsteen).

    Succes.

  • didier deramoudt

    Hallo Wouter,

    Ik ben onlangs met Bloodbowl begonnen en besloot ook met een amazon team te spelen. Ik ben net als jij op zoek naar tips inzake tactiek. De amazons zijn te traag om puur op snelheid te spelen en te zwak om er wild op los te kloppen.

    Ik heb wel al ondervonden dat het beter is van GEEN follow up te doen na een succesvolle block. Als je een unicorn in je ploeg hebt zet je die beter niet op de line of scrimmige maar een paar vakjes achteruit. Hij is namelijk op zijn best als je ermee blitzt ! Verder heb ik al veel slaag gekregen en blijf ik uitkijken naar tips.

  • Princelucianus

    Bedenk dat ze vaak bestempeld zijn als BESTE TEAM. Hoe dat zo??

    Na 6 punten hebben ze block/dodge. Ze zijn dan alleen nog neer te slaan met een kans van 1 op 6. Je tactiek zal daar afhankelijk van moeten zijn. Tegen snelle teams moet je toch gaan vechten, tegen sterkere teams tactisch terugtrekken (je mag je dodgerolls toch rerollen) en blocken waar je kan. Maak goed en tactisch gebruik van je dodges en met je gemiddelde snelheid moet je geduld en strategisach te werk gaan om te scoren. Maar ja, dat moeten alle humanteams….

  • Wouter

    Ok, een seizoen met 6 teams is afgelopen, en ze zijn 2e geworden (verloren van Woodelves), en hebben de cup gewonnen….Het meest opvallende was het hele lage aantal td's tegen…dat hangt natuurlijk samen met de snelle block/dodge combo, je kunt er voor gaanstaan en hopen dat ze niet omgaan…we speelden met Luc, en inderdaad, niet op de LOS, zeker niet, hij heeft geen dodge, en slechts av8, wat weinig is voor een prime target. Gebruik hem om gaten te maken waar je doorheen kunt met je catchers (als je gooien) of cage (als je wil rennen) of, defensief, om de diepgelopen (woodelf)catcher een flinke dreun te verkopen…We hebben ons trouwens vanaf dit seizoen aangepast aan de laatste regels (stars alleen freebooten) zodat Luc lastig is, daarom hebben we hem familie gegeven…

    8 4 3 8 sure hoofs, sprint, horns, RSharp Horn, and (racial) Skitterish

    (speltechnisch bonehead, maar hij wordt een beetje onrustig van mensen om zich heen en weet zich dan soms geen raad…

    Anyway, dat is hoe ik het gespeeld heb ongeveer, oh ja, vergeet niet je rerolls op te maken, je hebt er waarschijnlijk veel, dus ook voor minder belangrijke dingen kun je ze gebruiken…

    W