Kiezen kleuren bij verven miniaturen

  • Tim

    Hallo mensen,

    Wellicht weet een doorgewinterde Bloodbowler in Nederland antwoord te geven op mijn vragen, welke luiden als volgt:

    1) Ik ben zelf nog niet in het bezit van BB.

    Wanneer ik het spel koop (4th edition), zitten er dan zgn. painting guides in de doos waarop te vinden is welke verfkleuren GW aanvankelijk voor de bijgevoegde miniaturen heeft bedoeld?

    2) Zitten er in de Deathzone doos aanwijzingen ten aanzien van het gebruik van verfkleuren voor miniaturen?

    3) Staan er in de BB magazines #1 of #2 aanwijzingen ten aanzien van het gebruik van verfkleuren voor miniaturen?

    4) Naar ik begrepen heb zouden er bij aanschaf van een team in boxed set (kartonnen doosje) uitvoering zgn. painting guides bijgelsloten moeten zijn waarop staat welke kleuren verf je voor de bijgesloten miniaturen moet gebruiken.

    Na contact met GW bleek dat bepaalde boxed sets niet meer leverbaar zijn.

    Men is dan genoodzaakt om blisterverpakkingen te kopen waarbij, voor zover mij bekend, geen ‘kleurentabel’ is bijgevoegd voor het verven van de miniaturen.

    Hoe moet ik dan als beginner van deze hobby, in godsnaam, weten welke kleuren verf ik moet gebruiken?

    5) Welke winkels zijn er in Nederland die veel BB spullen in voorraad hebben?

    Bij voorbaat dank,

    Tim Kaars.

  • Harold

    als je wilt weten welke verftinten gebruikt moeten worden voor welk team. Mail me dan maar. Ik heb alle dozen en kan dus alles nakijken voor je.

  • oer_wout

    Gewoon je eigen gang gaan en je fantasie de loop laten… dan worden je mini's sowieso beter dan wanneer je ze de saaie standaardkletrtjes geeft.

    Heb ik ook gedaan. Het resultaat is verrassend goed.