Bloodbowl

  • Student

    Hallo allemaal!

    Een paar jaar geleden heb ik veel BB gespeeld, een prachtspel! Ik speelde met een Undead team, dat op 6-2 stond, en met een Human team, dat op 8-3 stond.

    Ik heb het een jaar of 5 niet gespeeld maar nu ben ik (en mijn vrienden) weer veel aan het spelen.

    Ik ben benieuwd of er veel veranderd is aan het spel en of het spel nog \'leeft\'.

    Nu ga ik denk ik met een Woodelf team spelen.

    2 wardancers 240.000

    1 thrower 90.000

    2 re-rolls 100.000

    8 linemen 560.000

    fan factor 1 10.000

    Dit team heb ik laatst gebruikt (niet in een league). Het beviel me wel: ik heb gewonnen van een Human team met Griff Oberwald en Zug. Aan het eind had ik nog maar 8 spelers, maar niemand was dood of ernstig geblesseerd.

    Voor een league moet ik dit team nog wijzigen, ik moet meer fan-factor hebben. Heeft iemand iedeeen?

    En wie weet er nog leuke BB-sites?

  • david

    De thrower is niet nodig; je hebt toch al AG 4

    begin met 1 wardancer. Dit spaart geld voor de FF en dan heb je ook nog geld voor 1 catcher.

    9 lineELVES 630

    1 WD 120

    1 catcher 90

    2 reroll 100

    6 FF

    Succes

  • Princelucianus

    Goede site's zijn allemaal te vinden op de startpagina van BB. Aanraders zijn bloodbowl net qua resources en Toronto bloodbowl league qua aankleding.

    De regels zijn behoorlijk verandert na 5 jaar en zijn zichtbaar op

    http://www.games-workshop.com/Warhammerworld/bloodbowl/el_bloodbowlreview.asp

    De regels zijn behoorlijk verbeterd dus zou ik ze zeker eens doornemen.

    Wat je team betreft, hangt het ervan af of je een één wedstrijdje met ze speel of meerdere en dus spp's ga verzamelen.

    Als je het laatste ga doen, dan zou ik beginnen met

    11L.elves 770.000

    2 rerolls 100.000

    Apothecary 50.000

    8 ff 80.000

    Veel fanfactor omdat je geld nodig hebt voor al je aankopen (die duur zijn) en twee rerolls is wel het minimum wat je nodig hebt. Speel je maar een wedstrijdje met ze en krijgen ze geen spp, drop dan de ff en koop leuke dingen idd.

    Lucy

  • Student

    Bedankt David, maar ik ben het er helemaal niet mee eens. Een catcher en een thrower zijn even duur, waarom zou je dan een catcher nemen? Met AG 4 moet catchen heel makkelijk zijn, terwijl passing nog steeds redelijk moeilijk is. Verder heeft een wardancer dodge en leap en AG 4, die kan je dus prima als catcher gebruiken.

    Iemand in je team hebben met sure hands vind ik ook bijna een vereiste. Als de bal oppakken mislukt kom je ernstig in de problemen, en dat komt nog wel eens voor, ook met AG 4.

  • Student

    Er valt zeker wat voor dit team te zeggen, bedankt. Een hoge fanfactor lijkt me inderdaad heel belangrijk, zeker voor elves. En minder dan 2 re-rolls lijkt me ook zeer slecht.

    Toch wil ik op z'n minst 1 wardancer. Dan heb je tenminste iemand om acties mee te maken, zowel in de aanval als in de verdediging.

    Ik denk dat ik ga voor het volgende team:

    1 wardancer 120.000

    1 thrower 90.000

    9 line elves 630.000

    2 re-rolls 100.000

    fan factor 6 60.000

    En dan zo snel mogelijk een apothecary kopen. Als je wegdodget van je vijanden zodat ze je elke beurt maar 1 keer kunnen blocken (met de blitz) valt de breekbaarheid van de elves wel mee.

    En nog bedankt voor de links!

  • david

    De catcher heeft MA9. Da's best rap en catch geeft ook een RR op een hand off.

    Je hoeft meestal niet te gooien maar alleen de bal aan de catcher te geven.

    De thrower heeft overigens geen Sure Hands.

  • Student

    Je hebt gelijk over sure hands. Het is twijfelachtig, maar ik heb toch liever een thrower dan een catcher. De taken van een catcher kunnen namelijk redelijk goed worden overgenomen door een wardancer.

  • wouter

    Ik geloof dat ik het toch met David eens ben in deze, de taken van een thrower kunnen overgenomen worden door elke lineelf (zelfde stats) , je hoeft helemaal niet te gooien, hand-offen is beter…en de stats van een catcher heb jeniet op welke elf dan ook…MA 9, ren daar maar eens achteraan…met je orcs kom je daar niet bij zelfs met gfi…

    Wouter

  • Princelucianus

    Ach ja, Iedereen heeft zijn eigen stijl.

    Beginnen met alleen lineelves is opzich ook niet vervelend. Betekent namelijk dat als je de betere spelers koopt, dan hebben je lineelves al wat punten verzamelt.

    Voor beide punten valt wat te zeggen. Een wardancer is een van de weinige die een gat kan slaan in de verdediging, en dus automatisch handig. Een catcher heeft het voordeel dat hij gewoon rent als een speer. Throwers zijn voor elven ook een “must have” Long passes worden gegooit op een 4+, dus is de passing skill zeker wel lekker.

    Over een paar wedstrijden heb je de spelers waarschijnlijk allemaal wel in je team, maar in het begin moet je kiezen welke het handigst zijn voor jou speelwijze.

    Nou ja, good luck.

    Lucy