1e, 2e, 3e of 4e editie ?

  • Don Cane

    Hallo,

    Op het net kwam ik tegen dat Dark Elves in de 4e editie een extra Reroll mag gebruiken bij het creeren van een team.

    Hoe weet ik met welke editie ik speel ?

    Is de nieuw uit te komen editie dan nummer 5 ?

    Don Cane

  • david

    uitkomt is 5 of 4+.

    In 4 krijgen Dwarfs, en alle elves een xtra reroll.

    4th edition staat in de BB - magazines en was downloadbaar van internet.

    In een komende BB compendium ( annual ?? ) staat 5.

    Die staat echter ook op internet. Games Workshop en dan naar Blood bowl.

    ( kweenie precies de site.)

    Suc6, David

  • Don Cane

    Eh……, betekent dit dat de gekochte versie (dus niet die van het internet) editie 3 is ? Ik word zo langzaam horendol van die verschillende versies. Ik vind het spel super, maar weet niet meer met welke versie ik speel. En dat lijkt me in deze belangrijk ivm die Reroll.

    Kan iemand de puzzle voor me ontcijferen ?

    Don Cane

  • Yves Vandevoort

    Hmm, van die gratis reroll heb ik niks gevonden op de officiële GW sites… kunnen best afwachten tot Maart denk ik maar….

    Yveske

  • Princelucianus

    Eind 2000 kwam de 4e editie uit. De redacteur (Jervis Johnson) kreeg teveel klachten van de Mailgroups en herriep ergens vorig jaar zijn regels en zei dat ze experimenteel waren, dus niet de geldende regels.

    Toen kwamen rond November dit jaar de nieuwe amendementen uit op de originele regels. Ergo, De 3e editie blijft HET UITGANGSPRINCIPE, maar de downloadable regels bij GW en Fanatic worden er aan toegevoegd. In maart wordt dit allemaal gevoegd in één boekje, dus nieuwe regels komen er niet uit. (BtW, in de nieuwste aanpassing krijgt niemand meer een gratis reroll)

    Wat In maart wel extra uitkomt (en waarschijnlijk in datzelfde boekje) zijn experimentele regels. Een nieuwe Kickskill, een nieuwe allylijst en nog enkele experimentele regels. Ze hopen genoeg feedback op deze dingen te krijgen zodat het jaar erna een nieuw boekwerkje (Maart 2003) kan worden uitgebracht waarin dan weer experimentele regels staan en de resultaten van de spelers die de oude experimentele regels hebben getest. (is het nog te volgen?)

    Wat betreft “welke regels moet ik nu gebruiken?”

    Alleen op door GW georganiseerde toernooien MOET je gebruik maken van de nieuwste regels. Wereldwijd gebruikt elke league zijn eigen regels. Als je in een league speel moet je er gewoon voor zorgen dat een zet met regels wordt gebruikt en zelf kiezen welke dat zijn. Meestal zijn de nieuwste regels wel de beste idd.

    Lucy

  • david

    De regels van afgelopen November komen ook in de BB - annual van Maart te staan.

    Inderdaat is dat een uitbreiding / verandering van de regels zoals die in het BB en Death Zone boek staan !!!

    In de Citadel Journal die ik van de week kreeg ( abbonement ) stond dat de vernieuwingen binnenkort ( lees: binnen niet afzienbare tijd maar wellicht binnen een jaar ) in één nieuw boek uitkomen.

    Succes, David

  • Don Cane

    Hi,

    Nog even :-)

    Betekent dit nu dat ik m'n extra Reroll mag inzetten of niet ?

    Ik snap dat dit met de afgesproken regels te maken heeft, maar wat is nu gebruikelijk ?

    Ik zal niet over bomen en bos beginnen…….

    Don Cane

  • Princelucianus

    Even tegen David,,,, Ik zei toch dat de regels van november in de maart editie komen???

    Wat betreft de reroll.

    1- Je krijgt hem als jullie de regels gebruiken zoals ze in Handbook en deathzone staan! Als jullie de vierde editie gebruiken dan krijgen je hem ook.

    2- Je krijgt ze niet als jullie de downloadregels gebruiken van november, die in maart worden uitgebracht! Volgens de amendementen op “handbook en deathhzone” krijg je hem dus niet! Dat zijn de OFFICIELE regels!!!!!!!

    Lucy