match 3, Leageu Hasselt

  • Yves Vandevoort

    Gisteren mijn 3de match gespeeld tegen Goblins, gewonnen met 3-1 (dankzij een mislukte going for it, en een 1 als re-roll). Tweede bull centaur heeft nu ook block (har har), totaal van 7 casualties gemaakt (of acht, was de tel kwijt na vijf ofzo en de verwarring nadat er twee innjury kregen na een gefaalde dodge hehe). Zijn troll heeft de 5 laatste beurten in de dug out doorgebracht, wat mij mooi uitkwam. Bull Centaurs zijn echt wel sterk (misschien iets te sterk?), zeker nu ze ook block hebben. Tackle heeft meer dan eens zijn uber-nut bewezen, goblins moeten best veel dodgen, maar met tackle lukt dat niet zo echt vlot als anders. Mijn team rating na 3 matchen is nu 123, niet zo slecht vind ik zelf. Het gaat mij goed in deze leageu, maar ik heb ook wel geluk gehad moet ik zeggen.

    Yveske

  • david

    Wat voor teams zitten er nog meer in de league ??

  • Yves Vandevoort

    De volledige lijst van spelers die op dit moment meedoen is als volgt:

    Ik ben niet verantwoordelijk voor de namen =P

    Shards of Ulthuan, High elves (1 win, 1 loss)

    Da Ugly Lot, Goblins (3 losses)

    Da Weeni, Orcs (2 wins, 2 losses)

    Dreamteam, Dwarfs (1 win, 1 loss)

    Nazghull Avengers, Chaos Dwarfs (3 wins)

    Orions revenge, Wood Elves (nog niet kunnen spelen, helaas)

    Er zijn nog mensen die nog wilden meedoen, maar die zijn nieuw in het spel en hebben nog niet de tijd gehad om de regels onder de knie te krijgen (examens enzo)

    Wij werken met het systeem van 3 league punten voor een gewonnen match, 1 voor een draw, geen voor verlies.

    Stand is dus op dit moment

    1 Nazghull Avengers, 9 pts

    2 Da Weeni, 6 pts

    3 Shards of Ulthuan / Dreamteam, 3 pts

    4 Da ugly lot, 0 pts

    5 Orion's Revenge, 0 pts

    Er komt waarschijnlijk ook nog een skaven team bij, maar dat is nog niet 100 % zeker. Ik hoop alleen maar dat wanneer ik tegen die moet spelen ik mijn geluk blijf behouden hehe.

    Op 1 april begint ook onze eerste cup (wat de prijzen zijn laat ik nog wel weten), en ik hoop dat er tegen dan nog op zijn minst 4 spelers meedoen (tja, na een tijdje vallen er altijd minder enthousiaste spelers weg), en liefst dat er nog nieuwe meedoen. Voor sommige teams mag het tij best wel eens keren, want na 2 matchen staan de Shards of Ulthuan op slechts 103 rating, vanwege een dode :( Da Ugly Lot zal ook wel beteren wanneer het een tweede trol heeft (dit team is begonnen zonder trol!) en ik moet zeggen dat ik de sportiviteit van deze coach ten zeerste appricieer. Na drie verloren matchen heeft hij nog steeds zin het spel. Applaus! Hij verdient dan ook wel gemiddeld 70 000 per match, de lucky bastage. Dreamteam heeft de pech gehad van in zijn eerste match een speler tijdelijk te verliezen voor de volgende match, die hij tegen alle verwachtingen in (slechts 10 spelers), toch nog won. Da Weeni heeft ook nog een aardig potentieel, vanwege een coach die elke match goed bijleert, en aardig hard kan slaan (ik dank de goden voor Block =P)

    Verder nieuws ivm de leageu post ik nog wel.

    Nog veel BB plezier gewenst!

    Yveske

  • princelucianus

    wat betreft de competitie….

    Na zelf 1 competitie te hebben gezien (our own), merk ik dat het 3,1,0 punten systeem gevaarlijk is. Meaning: Zwakke snelle teams krijgen hier teveel voordeel van.Dwergen en orks hebben meer moeite met winnen dan elven/skaven, en een gelijkspel tegen die gasten is praktisch een winstpartij voor de rosteams. Omdat de regel bij voetbal is ingevoerd om teams meer op de winst te laten spelen, had het daar wel effect, maar orks en dwergen spelen in eerste instantie maar voor 1 of 2 TD's per wedstrijd… Om deze teams te compenseren gaan wij in de volgende competitie zelf weer het 2,1,0 punten systeem toepassen, omdat een dwergen team dat 6 keer gelijkspeeld net zoveel kans moet hebben als een skaven team dat maar 3 keer wint van de 6 partijen….

    Behalve dit gezeur van mij…. Succes met de competitie. Kill some dwarves…

    Lucy, Zeurus Extremus

  • Yves Vandevoort

    Nouja, wij gebruiken dat league punten systeem enkel voor de fun, het dient alleen maar om aan te duiden wie er nou vanvoor staat. Voor de opkomende cup ga ik een random play off systeem gebruiken; teams worden geloot tegen wie ze moeten spelen in welke pool, de beste gaan door (ik kan daar eventueel het 2,1,0 systeem gebruiken), afhankelijk van het aantal spelers dat er wil meedoen natuurlijk.

    BTW, vraagje aan de antwerpse spelers: in welk gamecenter (of waar dan ook) spelen jullie eigenlijk? Kunnen we eens wat intercity toestanden doen :)

    Yveske

  • princelucianus

    Terecht, voor de fun moet het ook zijn…..

    Het was alleen mijn 0,05 Euro bijdrage van de dag.

    Lucy

  • Don Cane

    Hi Yves,

    Wij spelen niet in een Game Center. De matches die we tot nu toe hebben gespeeld waren bij de coaches thuis. Maar ik denk als we overgaan tot een intercity, dat we dan best contact zoeken met Lonely Mountain in Antwerpen. Zij staan daar denk ik best positief tegenover.

    Maar, wij zijn pas met z'n drieen. Ondanks verschillende oproepen hebben zijn er nog geen meldingen geweest van mensen die mee in een competitie wilden starten. Bij deze dus nog eens :-) En dan van die vier hebben er pas drie minstens 1 match gespeeld. Het staat nog in de kinderschoenen hier.

    Don Cane

  • Yves Vandevoort

    Ik denk dat Peter Sas (zo heette die toch dacht ik) het wel niet zo erg zal vinden als er BB gespeeld word in zijn games-schuur =P Gezien dat Bloodbowl binnenkort opnieuw uitkomt, is dat goed voor de zaken. Spelen in een gamecenter lokt ook snel andere spelers denk ik, en in Antwerpen zit toch genoeg volk. Laatste keer dat ik daar was toch (maar dat is al even geleden).

    Anyways, veel succes en tot….

    /buig

    Yveske