wood elfs zijn niet zo erg als ik d8.

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    Mijn wood elf team dat verleden week ter discussie stond heeft eindelijk zijn eerste wedstrijd gespeeld…..tegen Chaos

    De eerste helft:

    Ik sloeg er twee beastman uit, een dooie en een badly hurt.

    Aan mijn kant een badly hurt (line-elf) en een niggeling injury (wardancer).

    Chaos scoort in pocket/cage formatie.

    tweede helft:

    In de tweede beurt moet mijn catcher twee sprintjes (goin'for it) trekken om te scoren en (hoe kan het anders met mij geluk) hij valt in de endzone….

    Later sla ik er een chaos warrior uit (wonder).

    Er gebeurt niks interesant tot de laatste beurt:

    In mijn laatste beurt staat mijn catcher in mijn endzone,

    en ik heb een line-elf die een sprintje moet trekken om een quick pass te geven.

    En natuurlijk gaat hij gruwelijk op z'n smoel, K.O….

    Chaos laatste beurt: veel slaan en fouling……

    eindstand :1-0

    casualties elf: 4 -k.o.'s, 1 B.H., 1 S.I.(wardancer), 1 dead(line-elf w/ 2 spp's).

    casualties Chaos: 2 B.H.(1 warrior+1 beastman),1 dead (beastman 0 spp's)

    redelijk voor een eerste wedstrijd toch?(vooral tegen Chaos)

    florent (a.k.a. snotlingz)

    p.s. bedankt voor jullie hulp met het samenstelling van het team.

  • Yves Vandevoort

    Idd, niet zo slecht, jammer van je wardancer, maar toch nog vrij goed geweest denk ik. Tegen teams die veel op combat gebaseerd zijn, raad ik aan zoveel mogelijk uit hun buurt te blijven, gezien ze dan alleen kunnen blitzen en dat doet toch al wat. Maar het ziet er vrij goed uit.

    Yves Vandevoort

  • Harm

    Wood elfs zijn goed. Misschien zijn ze wel het beste team dat er is.

    Het enige probleem voor de wood elfs in een toernooi zijn de eerste twee wedstrijden. Maar als ze daar niet teveeel slachtoffers hebben dan hebben dan kunnen ze het hele toernooi winnen.

    Ze zijn snel en handig, daardoor scoren ze gemakkelijk. Ook kunnen ze veel spp verdienen door veel naar elkaar over te spelen.

    Een andere goede taktiek is het snel verplaatsen van links naar rechts (of natuurlijk andersom) met je hele team. Trage teams hebben hier veel moeite mee.

    Succes met je woodelfs

  • david

    Kan je het beste in beurt 4 een ‘foutje’ maken.

    Bid tot Nuffle dattie erin trapt zodat je nog 2 / 3 beurten hebt om tegen te scoren.

    1 - 1 bij rust en jij ontvangt de bal = prima.

    Ook kan het handig zijn een speler in scoringspositie te zetten ook al heb je de bal niet. De WD kan vaak en goed blitzen ( okéé, nu ff niet maar…. ) waarna de bal - hopelijk - vrij is.

    Raap op ( AG 5 speler met Dodge en Sure Hands ) en scoor.

    Dit werkt vaak. Mijn WE scoren gemiddeld 4.5 TD per match. ( Ik heb wel een one turner ) mede door het goede blitzwerk van mijn WD'sers. ( Tackle en Strip Ball zijn perfect. Tackle en Shadowing leuk. Gooi je een dubbel, kies Mighty Blow of Jump Up. )

    Succes, david

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    david schreef:

    >

    > Kan je het beste in beurt 4 een ‘foutje’ maken.

    >

    > Bid tot Nuffle dattie erin trapt zodat je nog 2 / 3 beurten

    > hebt om tegen te scoren.

    Misschien ligt het aan mij, maar waarom moet je een foutje maken?

    Kan je dat uitleggen?

    thnx

    florent (a.k.a….hoe raad je het? snotlingz!!)

  • david

    Als je geen ‘foutje’ maakt, scoort je tegenstander in beurt 8. Je kan dan niet meer tegenscoren. In de 2e helft scoor je zelf ( 1-1) en heeft je tegenstander nóg een scoringskans (2-1 you lose.)

    Als je wél een foutje maakt, staat het, als het goed is, 1 -1 bij rust, ( je hebt dan 4 beurten om tegen te scoren ) kom jij 1 - 2 voor en moet je tegenstander nog maar gelijk zien te maken met al die blitzende, leapende en overal aanwezige Wardancer (s)

    Natuurlijk geldt dat laatste altijd, maar een goede tegenstander geeft je daar geen kans toe.

    Zo duidelijk ??