Dark Elves als nieuw team

  • Don Cane

    Hallo,

    Na een tijdje gespeeld te hebben met een human team, heb ik besloten een nieuw team te creeren.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een Dark Elf team. Kan iemand mij tips en advies geven bij het maken van dit team. Ik heb al begrepen dat ik minder re-rolls nodig heb, vanwege de agility van de Dark Elven.

    Is het verstandig om Starplayers op te stellen, of start ik beter met een breder team, etc ?

    Don Cane

  • Princelucianus

    Omdat elven duur zijn is het waarschijnlijk dat je moet beginnen met veel linemen. Dit is ook niet verkkerd, want dat betekent dat ze snel betere spelers worden en dat je dan langzaam de duurdere spelers kan kopen die al beginnen met de nodige skills.

    Verder hangt het van de regels af die jullie hanteren. Ik stopte nog een minotaur in mijn beginopstelling, maar raadt dat nu niet meer aan. Tevens kreeg mijn team nog een gratis reroll, maar in de nieuwe editie vervalt die. Als je geen gratis reroll krijgt dan is dit aan te raden.

    10 linemen (700.000)

    1 thrower (90.000)

    6 fanfactor (60.000)

    3 rerolls (150.000). Dit heb je in het begin ECHT nodig, je hebt te weinig skills, je mag dan wel dodgen op 2+ maar het is vervelend als je tijdens je eerste dodge gelijk een 1 gooit, en dat gebeurd vaker dan je denkt.

    Als je wel een gratis reroll krijgt, verwissel dan 50.000 van de rerolls in voor een apothecary

    Als je met weinig rerolls wil beginnen

    11 linemen (770.000)

    1 blitzer (100.000)

    8 FF (80.000)

    1 reroll (50.000)

    Maar met 1 reroll ga je jezelf echt in de nesten werken. Ok, elves doen bijna alles op 2+, maar als je meer dan 6 acties per beurt op een 2+ gaat werpen, dan is het te verwachten dat je er een per beurt niet haalt.

    Lucy

  • Yves Vandevoort

    Star players raad ik niet in, omdat die alleen als freebooters kunnen beginnen, vind ik verspilliçng van GP, in het begin toch. Zelf beschouw ik Fan factor niet zo belangrijk, maar een apothecary wel voor elves. Rerolls zijn ook belangrijk, omdat met de nieuwe regels je er geen kan bijkopen, en de enige manier om er bij te krijgen is de leader skill (en dat is er ook maar één). Doch, een blitzer of 2 om mee te beginnen is niet slecht, block is een aardige skill die je team toch recht houdt.

    Nou ja, just my 2 Eurocents.

    Yveske

  • Princelucianus

    Voor elven is een redelijke hoge fanfactor wel aan te raden. Iig 6 of meer is een must. Je elven hebben helaas een hogere deathrate als andere teams en zullen dus sneller vervangen moeten worden. Alleen veel fans garanderen genoeg geld. Onder de 5 starten is echt veel te gevaarlijk.

    Ik kan het weten, want ik begon zelf met 4 en heb daar behoorlijk spijt van moet ik zeggen.

    Lucy

  • david

    Ik denk dat je genoeg FF moet hebben ( voor de positie - spelers )

    Neem genoeg ( 2 à 3 ) Rerolls

    Liefst 12 spelers of 11 en een apothecary

    Je kan desnoods met alleen lineelves beginnen ( kan tenminste wél met Wood Elves. ) maar als je kan moet je echt ( blitzer ) positie spelers nemen.

    Zelf vind ik bij de AG4 elves een thrower van ondergeschikt belang maar daar verschillen de meningen over.

    Da