om maar weer over blood bowl te beginnen

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    Ik speel in twee twee persoons competities, voor beide moet ik nog een team maken.

    Omdat ik net wood elfes heb gekocht en geschilderd, ga ik wood elfs spelen (ookal haat ik elfs).

    Ik heb geen eerdere ervaring met elfs (behalve die keer dat ik we met orcs heb plat geslagen).

    Dus ik wil jullie advies.

    Ik d8 om een team zoiets als dit te maken:

    2 wardancers 9 lineman en de rest in re-rolls en fan-factor investeren.

    En dan zo snel mogelijk een treeman kopen (ik hou van treeman)

    En een tweede team zoiets dergelijks:

    1 catcher 10 lineman en de rest in RR en FF steken. En nog sneller een treeman kopen.

    Dus jullie advies voor tactieken en team samenstelling graag.

    Florent(a.k.a. snotlingz)

    p.s. ik heb nog wel ff tijd

  • Yves Vandevoort

    Zelf heb ik een WE team, en dat heeft 2 Wardancers (die highly uber zijn vanwege Block, Dodge en Leap), 2 catchers, een thrower en 6 linemen. ok, maar 1 re roll, maar met AG 4 heb je er niet zoveel nodig. Ik zou toch proberen op zijn minst één wardancer mee te nemen, want die zijn verschrikkelijk hard. En treemen, ik hou daar niet zo van, vanwege dat ‘take root’ gebeuren (50% kans dat hij de eerste helft niet meedoet…) en die zijn zo traag, terwijl WE het snelste team zijn in BB. (Skaven zijn, in het algemeen vergeleken, net iets ‘trager’)

    Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen, veel geluk.

    een dwaas belgje aka Yveske

  • david

    Investeer in FF, je hebt je geld hard nodig.

    Begin met 2 RR

    De wardancers zijn cruciaal, ALTIJD met tenminste 1 beginen !!

    Succes, david

  • Yves Vandevoort

    Bwah, ik weet niet zo, FF is nodig, da's waar, maar met de nieuwe tabel valt het nogal tegen en blijft het voor beginnende teams snel op gewoon 1d6 * 10.000gp na elke match, en factor kan je ‘vrij’ gemakkelijk bijkrijgen. Gewoon matchen winnen en proberen dat te doen met 2 TD en 2 casualties (duh). Zo probeer ik het meestal, aan de andere kant ben ik volgens velen maar een rare kerel, dus het kan aan mij liggen. Succes anyways

    Yveske

  • florent(a.k.a. snotlingz)

    Ik ben het met David eens dat FF belangrijk is.

    Dus 9 of 8 FF, de re-rolls zijn inderdaad niet zo hard nodig met 4 ag.

    En ik weet dat treemen take root hebben, maar ik hou gewoon van die de treemen.

    En die wardancer is wel goed maar zo duur…..:(.

    Dus mijn team wordt waarschijnlijk;

    1 wardancer

    1 catcher

    9 lineman

    1 re-roll

    9 fan factor

    En dan zo snel mogelijk een treeman kopen….

    ik speel trouwens volgende week, laat jullie het resultaat wel horen.

    florent (a.k.a. snotlingz)

  • Princelucianus

    Helaas oneens….

    Ik zou het alsvolgt doen (naar het voorbeeld van een woodelf coach bij ons in de league)

    11 linemen (770.000)

    8 FF (80.000)

    1 apothecary (50.000)

    2 rerolls (100.000)

    Wat mij opviel in mijn eerste wedstrijden met mijn darkelves en bij de eerste 2 wedstrijden van de woodelves is dat je vaker 1 gooit dan je denkt. Als je wilt dodgen, en dat wil je, dan ga je waarschijnlijk wel 6 dodges per beurt proberen. Je gaat dus waarschijnlijk ook meerdere énen gooien. Juist om hun gebrek aan skills te compenseren zou ik proberen te beginnen met hoge FF, en minimaal 2 rerolls maar liever 3. Pas later als al je spelers dodge hebben worden je rerolls minder belangrijk, maar aan het begin als je 9(+) spelers hebt zonder skills, dan zijn je rerolls uitermate belangrijk.

    Lucy